Króliczki - Przedszkole Bajka

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne

Styczeń

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.

 Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy.

Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji  i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego  w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: Pak, lody, balon.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek p, y, b w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci  i Dziadka.

 

Luty

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.

  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

  • Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.

  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

  • Rozwijanie umiejętności improwizowania.

  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: smok, rakieta.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski s, r w wyrazach.

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem orazzachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

 

Marzec

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

  • Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.

  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

 

 

Kwiecień

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Propagowanie postawy proekologicznej.

  • Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.

  • Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.

  • Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: ekologia, fauna, flora, godło, flaga.

  • Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie (wprowadzenie głoski j,w, f )

  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

Listopad

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na listopad 2017 r.czytaj więcej

Październik

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na październik 2017 r.czytaj więcej